Als vierde generatie ondernemer was Robert Weintraud een van de drijvende krachten achter de tweede industriële revolutie aan het begin van de 20e eeuw. Hij geloofde in de kracht van vooruitgang en technologische innovatie, en dat op het moment dat elektriciteit op het punt stond een revolutie teweeg te brengen in vele huishoudens.
EEN VERHAAL VAN HITTE EN STOOM
DOELTREFFEND EN ELEGANT
De verdere ontwikkeling van elektriciteit leidde tot de creatie van nieuwe gebruiksartikelen die gebruik maakten van hitte en stoom. Toenmalig fabrikant van scheerproducten Rowenta zag potentieel in de verzorgingssector en breidde uit naar kledingonderhoud. Puur vakmanschap: voorwerpen van verwarmbaar metaal, die we later huishoudtoestellen zullen noemen.
Als referentiepunt in de markt lanceerde Rowenta een eerste strijkijzer in 1919, twee krulijzers en twee reisstrijkijzers in 1921, gevolgd door steeds meer geavanceerde modellen. De bruisende jaren 20 gaven een nieuwe, positieve twist aan een maatschappij op weg naar een nieuwe wereld.
HET PLEZIER VAN MODERN COMFORT
Rowenta deelde in de economische naoorlogse boost en ging mee met haar tijd. Met haar nieuwe, energetische rood-zwarte logo creëerde het merk enkele van de iconische producten van de opkomende consumptiemaatschappij.
ZIE JIJ HET?
In 1974 werd het merklogo gewijzigd. De laatste ‘A’ in Rowenta vormt een elegante weerspiegeling van een strijkijzer, een duidelijke verwijzing.
1957
Het eerste automatische stoomstrijkijzer
1967
de eerste droogkap
1976
de eerste stofzuiger met dweilfunctie
WIST JE DAT?
De Allround was de eerste stofzuiger met dweilfunctie van het merk. Het functionele, verticale ontwerp met vijf zwenkwielen en geïntegreerde geluidsdemper vormt een heuse innovatie op schoonmaakvlak.
ROWENTA, OOK IN DE KEUKEN
Rowenta’s creativiteit richtte zich op voedselbereiding: in 1972 lanceerde het merk een friteuse, broodrooster en iconische elektrische koffiezet: de KG-22. Een sober design dat in enkele minuten tijd een liter koffie zet. Op 8 jaar tijd werden er meer dan een miljoen items verkocht.
PASSIE VOOR DESIGN
Rowenta heeft een passie voor het ontwerpen van alledaagse voorwerpen. De producten combineren geavanceerde technologie met opvallende looks: zuivere lijnen en minimalistische geometrische vormen.
Samenwerkingen met bekende namen in de designwereld hebben hiertoe bijgedragen, wat het merk vele awards heeft opgeleverd.
In 2000 ontwierp designer Dick Powell de Infinium, een zakloze stofzuiger met Air Force System-technologie die voortkomt uit de luchtvaarttechnologie.
In 2004 ontwierp designer Jasper Morrison een brunch-set die in 2005 een ster kreeg van de Observeur du Design
De Intense Pure Air XL purifier won goud op de Grand Prix de l'Innovation tijdens de handelsbeurs in Parijs in 2015.
ZINVOLLE INNOVATIE
Sinds de jaren 90 innoveert Rowenta onophoudelijk en let hierbij op de milieu-impact van de producten en het welzijn van de gebruikers.
Deze creativiteit heeft geleid tot iconische producten die geavanceerde technologie combineren met geweldige resultaten en een optimaal gebruiksgemak.
ROWENTA SURFLINE STRIJKIJZER
DYMBO
DELTASYSTEEM
LISSIMA
DUURZAMERE PRESTATIES
Van krachtige, gebruiksvriendelijke stofzuigers tot nieuwe oplossingen om kleding glad te strijken en te zuiveren: we streven constant naar een beter gebruik van hulpbronnen tijdens de ontwikkeling en het gebruik van onze producten, voor duurzamere prestaties. Prestaties die garant staan voor optimale resultaten en je leven keer op keer makkelijker maken.